Deklaracja dostępności strony internetowej https://bip.lka.lodzkie.pl
„Łódzka Kolej Aglomeracyjna” Sp. z o. o. zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony https://bip.lka.lodzkie.pl/.
Data publikacji strony internetowej: Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta aplikacja mobilna jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu wyłączeń wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Treści nieobjęte przepisami
- Dokumenty opublikowane przed 23 września 2018r. nie są dostępne cyfrowo. Jeśli potrzebujesz, któregoś z nich w formie dostępnej, skontaktuj się z nami i wskaż, o który dokument chodzi.
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny. Raport z badania znajduje się pod adresem Raport z badania (PDF).
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Ewa Raczyńska-Buława — mejlowo dostepnosc@lka.lodzkie.pl lub telefonicznie 887 870 522.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
- Maciej Sobieraj – Prezes Zarządu
- Adres: ul. Generała Romualda Traugutta 25, 90-113 Łódź
- mejl: biuro@lka.lodzkie.pl .
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Dostępność architektoniczna
„Łódzka Kolej Aglomeracyjna” Sp. z o.o., ul. Generała Romualda Traugutta 25, 90-113 Łódź
Do budynku prowadzi wejście od strony ul. Traugutta. Do wejścia do budynku prowadzą schody. Nie ma podjazdu dla osób na wózkach inwalidzkich – jedynie 2 betonowe szyny wyłożone kafelkami. Wejście po schodach prowadzi do drzwi otwieranych automatycznie.
Wejście do budynku nie wymaga rejestracji. Windy znajdują się po prawej stronie od wejścia w głębi holu.
Przed budynkiem są ogólnodostępne miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami. Dojazd bez barier pociągiem (dworzec Łódź Fabryczna) lub autobusem lub tramwajem. Przystanki Kilińskiego- przystanek mBank lub Rodziny Poznańskich – Dw. Łódź Fabryczna.
Dla osób na wózkach dostępne są wszystkie kondygnacje budynku
W budynku znajdują się 4 windy. Windy nie są udźwiękowione z zewnątrz. Aby skorzystać z windy należy najpierw na panelu wybrać nr piętra. Wówczas na panelu pokazuje się oznaczenie windy, do której należy wsiąść.
Toaleta dostępna dla osób na wózkach inwalidzkich znajduje się przy Wydziale Paszportowym na poziomie -1.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a lub drukiem wypukłym dla osób niewidomych i słabowidzących. Nie ma także tyflomap.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Sekretariat „Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej” znajduje się na 13 piętrze. Wychodząc z windy należy skierować się w lewo do pokoju 1302.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
W Sekretariacie Spółki jest możliwe skorzystanie z tłumacza polskiego języka migowego (PJM) online. Na stronie internetowej Spółki na podstronie http://wideotlumacz.lka.lodzkie.pl/ jest możliwe połączenie z Infolinią dla pasażerów „Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej” przy wsparciu tłumacza języka migowego online. Dostęp do tłumacza języka migowego jest również zapewniony w pociągach na tabletach obsługi konduktorskiej w pociągach i w kasach biletowych nr 3 i 4 na dworcu Łódź Fabryczna, kasie na dworcu Łódź Kaliska, w Centrum Obsługi Pasażerów. Usługa ta jest dostępna od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 – 19:00. Usługa ta jest bezpłatna dla osób głuchych.
W Sekretariacie Spółki będzie zainstalowana pętla indukcyjna – z powodu przeprowadzki jest ona chwilowo nieczynna.